Vztahy jsou součástí našeho života a také našimi zrcadly. někdy máme něčeho málo a jindy moc a tak nám to Vesmír posílá v podobě vztahů. Jakákoli nerovnováha v nás, ať už v podobě přesvědčení, programu, strachu apod. je nám krásně jako v naleštěném zrcadle odrazí v naších vztazích.

Pro změnu nás samotných a tím i vztahů je potřeba přijetí či respektu. Dnes doslova zalijeme sebe i ostatní respektem a láskou. Ať nám to přijímání, uvolňování a navracení se do rovnováhy jde pěkně od ruky :).

Respekt je jedním ze základních kamenů jak se uvolnit ve vztazích. Někdy se může stát, že někoho máme rádi, avšak nesouhlasíme s tím, co dělá nebo jak se chová, ač už k nám nebo vůči svému životu či v daných situacích. Je to také ukazatel nás samotných, naše zrcadlo, ale o tom jindy. V této meditaci se naučíme respektu, protože nechodili jsme v ničích botách, abychom soudili a především, všechno má svůj čas i otevření očí a srdíčka těch v našem okolí. Respektem i vůči sobě prospějeme nám i okolí nejvíce. A situace se třeba uzdraví na počkání. Pozorujte – to už umíte :).

Meditaci respektu je vhodné dělat tak často, jak to jen jde. Čím více respektujeme a přijímáme naše okolí ale i nás samotné, tím jsme více uvolnění a pěstujeme si zdravý nadhled. Opouští nás hodnocení, tím i houpavé nálady a soudce v nás. Co víc si přát.

Tuto meditaci opět můžete dělat rovněž v tramvaji, v autě, na procházce, v práci atd. My se ovšem pohodlně usadíme, zavřeme oči a několikrát se zhluboka nadechneme a vydechneme. Vezměte si na paškál první situaci, ke které máte výhrady. Může to být chování Vašeho partnera, způsob jednání kolegy v práci, ale také Vaše zarputilost i setrvávání v nějaké nekomfortní pro Vás situaci.

Představte si tuto situaci před sebou. A teď ji zahrňte Vaším respektem. Můžete si jej představovat jako nekonečný vodopád, déšť nebo ji ponořte do velké nádoby z vodou. Je vám příjemnější světlo nebo nějaká barva. Ať je to cokoli, tato energie, kterou si představujete v podobě paprsků, vody, mlhy, třpytek a podobně nese v sobě nosnou informaci a tím je respekt. Váš respekt vůči Vám nebo vůči druhým.

Dýchejte. A s každým výdechem vdechujte do Vámi vybrané sféry další a další dávku respektu. Hrajte si. Mluvte: „Dávám ti respekt.“ „Jsem všech objímajícím respektem.“ „Respektuji tě“… a pojmenujte situaci či oslovte Vás samotné.

Můžete otevřít oči a představovat si jak s tímto „problémem“ tančíte. Jak mu dáváte veškerou lásku a něhu. Obejměte ho, pohlaďte a s každým nádechem přijímejte stále více respektu v jakékoli podobě.

Cítíte jak mizí zlost a napětí? Cítíte větší a větší harmonii a uvolnění? To znamená, že se situace uzdravuje. 

Třemi hlubokými nádechy a výdechy ukončete meditaci.

Pokud se rozhodnete zahrnout respektem něčí chování nebo situaci, která se týká i Vás, připojte do meditace i sebe. Dopřejte si také respekt, že v této situaci, ať už  z jakéhokoli důvodu setrváváte. Je to jeden z kroku k rychlejšímu uvolnění a uzdravení situace.

Vztahy a to nejen ty blízké, ale i ty co jen přechodně potkáme na ulici, v práci či v obchodě nás mohou někdy hezky potrápit. Je nutně si však přiznat, že vše, co se nám v životě objevuje je v určitém stupni odraz nás samých – ať už jako přesný odraz zrcadla nebo jako směrovka, kde je potřeba něco změnit. V tomto cvičení si ukážeme, jak to rozpoznáme.

Toto cvičení je velmi jednoduché a přitom tak účinné. Můžete jej praktikovat naprosto kdekoli. Začněte od svých nejbližších a postupně si „hrajte“ s každou jednou osobou, kterou potkáte nebo s typem lidí, u kterých chcete zjistit jak to v sobě máte.

Než začnete zhluboka se nadechněte a vydechněte, zpomalte nebo se zcela zastavte. Teď si představte nějakou osobu, která Vás něčím rozčiluje, dráždí, nesedí Vám, jednoduše taková osoba, která Vás nenechá v klidu. Představte si ji před sebou a řekněte si (dle aktuálních možností – nahlas či potichu): „I JÁ JSEM ON/ONA. I JÁ JSEM TY.“

Představujte si, že jste tou osobou se všemi vlastnostmi a divnostmi, které Vás vyvádí z míry. Sledujte, co se ve Vás odehrává. Které rysy Vás pobuřují? Kdy se Vaše ego staví na zadní a říká: „Tak to teda ani náhodou, taková/ý teda nejsem!“

Jestli je toho více, klidně použijte pro větší účinnost papír a tužku.

Tam, kde se bouříte, kde říkáte, že tohle teda ani omylem nejste Vy, je Vaše téma :). Nemusí to být nutně Váš odraz, ale poukazuje na místo, které v sobě nemáte uzdravené a proto tuto osobu máte v živote, aby Vám na to jednoduše ukázala.

Může to znamenat, že to „něco“ děláte taky a nebo naopak si nedovolujete být taková/ý. Možná Vám to poukazuje na něco hlubšího, ku příkladu z dětství. Můžete také na něčem lpět a nebo se stavíte do role vnitřního soudce.

Přišli jste na příčinu toho, proč Vás ta daná osoba dráždí? Ano? Tak to je báječné a pokud ne, tak si v dalších lekcích o tom řekneme víc a naučíme se jak nacházet odpovědi.

A než se tam dostaneme, přesně pro tyto situace je ideální Meditace respektu, kterou jsme se dnes naučili. Zahrňte toho člověka, lidi kterých se to týká či situace s ním/nimi respektem. Uvidíte, co se stane, když ji budete pravidelně používat. A především – zahrnujte respektem i sebe! Ku příkladu i za to, že v té či oné situaci setrváváte.