Uvědomit si to, kde se ve svém životě nacházíme, je velmi důležité. Ať už chcete něco změnit, máte dojem, že jste na křižovatce života, vidíte mnoho či málo možností a nebo svou cestu a směr znáte, je vždy vhodné vědět, ve kterém bodě jste.

Pomocí nové inspirace z myšlenkových map, kterými se budeme podrobně zabývat v bonusové lekci, se na sebe i svůj výchozí bod podíváme z více úhlů pohledů.

V této části si připravte papír a tužku a napište si osnovu, seznam a pár vět o Vašem životě. Napište jak Váš život vypadá. Jak jej hodnotí Vaše hlava. V osnově můžete začít za A) PRÁCE a podbod 1) klidná práce v kanceláři, 2) dobrý kolektiv ect. To stejné udělejte se vztahy, koníčky, volným časem rodinou atd. Poté si napište seznam a nakonec vše rozepište do jednoduchých vět, jako byste chtěli ve zkratce popsat Váš život někomu, kdo Vás nezná.

Pro inspiraci jsem pro Vás připravila zjednodušený náčt mého života.

V této části se nechte unést pastelkami. Namalujte svůj život. Může to být jeden plynulý obrázek, ale také sada menší obrázků. Tak nebo tak, nehodnoťte. Nejdůležitější je stvořit obraz Vás a Vašeho života.

Ve třetí části vznikne celek. Jak jsem říkala ve videu, nechte se provázet asociacemi. Propojujte různé části svého života, používejte obrázky, barvy, ale také slova, linie, čísla. Nechte opět plynout své myšlenky bez hodnocení. Pokud Vám přichází věty, zapište je, pokud pouze slova nebo obrázky, zaznamenejte je na papír. Pokud ucítíte, že Vás něco nebo někdo ruší, zastavte se a zklidněte se svým dechem. Ať už toto cvičení dopadne jakkoli, věrně odrazí Váš výchozí bod. Bez ohledu na to, jestli se Vám to líbí nebo ne. Je potřeba se dopídit, jak to máte, abyste si dovolili žít život Vaších snů.

A v posledním cvičení pro dnešek se podíváme na to, jaký máme vztah ke všem oblastem našeho života. Obodujte svůj život. Pokud Vám něco v seznamu chybí, připište to.

Vezměte si papír a tužku a v poklidu si sedněte. Pro uvolnění mysli můžete opět začít s třemi hlubokými nádechy a výdech. Tak se lépe naladíte sami na sebe.

V tomto cvičení se podíváte na Váš výchozí bod. V první části se věnujeme stupnici naších životních úrovní, sfér a situací. Napište si tedy seznam nebo si stáhněte textovou verzi, kde najdete grafickou podobu tohoto cvičení.

Vždy označte na stupnici od 1-10 (jako u bodování – 10 je nejlepší) jak se v dané sféře či situaci cítíte. Na jaké úrovni jste. Čím více se uvolníte, tím lépe a hlouběji se na sebe napojíte. Dbejte tedy na klid a pohodu u tohoto cvičení.

  • moje rodina                     
  • moje rodinné vztahy
  • mí přátelé
  • mé vztahy s přáteli
  • můj partnerský život
  • můj vztah k sobě
  • moje práce
  • moje vztahy v práci
  • moje bydlení (byt, dům, okolí)
  • prožívání času sama se sebou
  • mé hobby
  • naplnění mých snů, přání
  • mé životní naplnění
  • můj život obecně