Dnes jsme si pověděli, co nás čeká a čemu se v tomto kurzu věnujeme. Obecně jsme si také povídali o metodách a způsobech jak tvoříme náš život a co ho ve značné míře ovlivňuje. 

Teď už víme, že základním „Bořkem Stavitelem“ je naše pozornost. Pojďme se jí dnes malinko věnovat.

V úvodní meditaci se podíváme na to, kde je naše pozornost a kde jsme v životě my. To je totiž náš současný výchozí bod!

K této meditaci potřebujeme papír, tužku a klidné místo. Můžete se nechat vést audio nahrávkou (ke stažení níže) nebo si přečíst celý text a postupovat dle vlastní pamětí a pokynů. Audio a textovou verzi (včetně místa na poznámky) si můžete stáhnout pod meditacemi a cvičeními.

Záměrem této meditace je uvolnit se a nechat proplouvat Vaše myšlenky. Pohodlně se tedy usaďte na klidném místě, kde se cítíte uvolněně a zároveň můžete psát.

Třikrát se zhluboka nadechněte, přičemž soustřeďte Vaší pozornost na špičku Vašeho nosu, jak vzduch vchází a vychází ven. Nechte oči otevřené a dál pokračujte v přirozeném dýchání. Sklidněte se a uvolněte.

Myšlenky přichází a odchází. U některé se zastavíte, jiná odplyne jako voda v řece. Vezměte do ruky tužku a začněte psát. Nechte proplouvat každou myšlenku skrze hlavu až na papír. Pokračujte – bez hodnocení, uvolnění. Zaznamenávejte vše, co k Vám přichází – zvuky, barvy, vůně, chutě. Malujte, cítíte-li potřebu. Pište souvisle ve větách nebo pouze heslovitě, slovně. Dopřejte si čas.

Můžete v této meditaci setrvat pár minut, ale i hodinu. Důležité je nechat veškeré myšlenky pouze proplouvat a zaznamenávat je na papír. Pro větší a větší uvolnění mysli se soustřeďte na chvíli na dech.

Meditaci opět zakončete třemi hlubokými nádechy a výdechy.

Teď se podívejte na výsledek. Pročtěte si, co jste zaznamenali. Tam směřuje totiž Vaše současná pozornost. Kde je pozornost, tam je i Vaše energie. A podle toho poznáte, jaký život a proč si jej takto tvoříte.

Je čas na transformaci?

Abychom se mohli pohnout z místa a něco změnit ve svém životě, jsou potřebné učinit dva základní kroky. Jedním z nich je uvědomit si, kde se aktuálně nacházím. To je náš výchozí bod, pro jakékoli další kroky a počiny. Tak s chutí do toho :).

A) Vezměte si papír a tužku a v poklidu si sedněte. Pro uvolnění mysli můžete opět začít s třemi hlubokými nádechy a výdech. Tak se lépe naladíte sami na sebe.

V tomto cvičení se podíváte na Váš výchozí bod. V první části se věnujeme stupnici naších životních úrovní, sfér a situací. Napište si tedy seznam nebo si stáhněte textovou verzi, kde najdete grafickou podobu tohoto cvičení.

Vždy označte na stupnici od 1-10 (jako u bodování – 10 je nejlepší) jak se v dané sféře či situaci cítíte. Na jaké úrovni jste. Čím více se uvolníte, tím lépe a hlouběji se na sebe napojíte. Dbejte tedy na klid a pohodu u tohoto cvičení.

  • moje rodina                     
  • moje rodinné vztahy
  • mí přátelé
  • mé vztahy s přáteli
  • můj partnerský život
  • můj vztah k sobě
  • moje práce
  • moje vztahy v práci
  • moje bydlení (byt, dům, okolí)
  • prožívání času sama se sebou
  • mé hobby
  • naplnění mých snů, přání
  • mé životní naplnění
  • můj život obecně

B) V této části popište v několika větách Váš život. Jaký je? Jak se v něm cítíte? Co Vás těší a naopak, co Vás zlobí? Jaké máte vztahy? Práci? Zahrňte do popisu i sebe. Můžete vycházet z prvního cvičení.